Familie op bezoek, Keywest en weer een level hoger - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Vera Helm - WaarBenJij.nu Familie op bezoek, Keywest en weer een level hoger - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Vera Helm - WaarBenJij.nu

Familie op bezoek, Keywest en weer een level hoger

Blijf op de hoogte en volg Vera

20 November 2013 | Verenigde Staten, Miami Beach

Op zondagavond stond ik dan op het vliegveld om mijn zus en tante (Sascha en Monic) op te wachten. Het was eerst wel even zoeken op het vliegveld. Uiteindelijk toch gevonden na de metro te hebben genomen, die je naar het echte vliegveld brengt.
Toen kon ik eindelijk Sascha en Monic gedag zeggen. Vervolgens een taxi genomen naar het hotel en tijd om wat van Miami te zien. We zijn deze week heerlijk begonnen met sushi en een cocktail op Lincoln Road.
Waar Sascha en Monic op maandagochtend even heerlijk op het strand lagen, kon ik weer naar school. In de middag lekker geluncht en vervolgens gaan winkelen, eerst op Lincoln Road en vervolgens naar een leuk jurkjeswinkeltje.
In de avond lekker in Espanola Way gaan eten.
Op dinsdagochtend lekker op het strand gelegen en in de middag weer tijd om te shoppen. Sawgrass Mall stond er dit keer op de planning. In de avond bij een leuk Cubaans restaurantje gegeten.
Op woensdag na school weer lekker geluncht bij 100 Montaditos, hier hebben ze op woensdag allemaal kleine broodjes voor 1 dollar. Helaas regende het wel veel, dus daarna maar dichtbij gebleven en nog even wat geshopt op Lincoln Road. In de avond was het weer tijd voor sushi op Espanola Way.
Op donderdag zijn Sascha en Monic cultureel gaan doen in Miami met een citytour, een boottoer en de everglades. Ik kon lekker uitslapen en vervolgens in de middag weer een leveltest maken, vanaf vandaag zit ik dan ook alweer een level hoger.
Op vrijdag was het laatste dagje. Na heerlijk geluncht te hebben, zijn we naar een naar het begin van de Collins Avenue gelopen, om daar nog even te shoppen. De avond hebben we afgesloten met kreeft eten, waar Miami om bekend staat Miami in deze tijd van het jaar.
Daarna nog even een cocktail gedronken en toen was het helaas toch echt tijd om gedag te zeggen. Op zaterdagochtend ging de vlucht toch echt weer terug naar Nederland.
Gelukkig had ik zelf ook een leuk weekend in het vooruitzicht, namelijk 2 dagen naar Keywest. Keywest is het laatste eilandje van de Florida keys, er loopt maar een weg naar toe met de hele tijd bruggen om van eilandje naar eilandje te komen. Eenmaal aangekomen sta je dan wel op het zuidelijkste punt van Florida.
We gingen hier met 12 mensen heen, wel een hele internationale groep, namelijk 2 uit Noorwegen, 2 uit Duitsland, 1 uit Frankrijk, 1 uit Zwiterserland, 3 uit Japan, 1 uit Korea, 1 uit Taiwan en ik als enige Nederlander. Met 3 auto's gingen we hier heen en na een aantal uur rijden, kwamen we hier dan op zaterdag aan het eind van de middag aan. Voor ons hotel lag een ministrandje, wat er heel mooi uitzag. Ook hadden we heerlijk grote bedden, beetje jammer dat we hier maar een nacht verbleven.
Na alle spullen te hebben neergezet, gingen we naar de 'mainstreet' van Keywest. Een toeristisch straatje met wat restaurantjes, barretjes en toeristenwinkels. Na wat te hebben rondgelopen, was het tijd om te eten.
Vervolgens konden we op zondag alweer vroeg opstaan, want er stond een boottochtje op de planning. Met 3 kleine bootjes varen naar een plek om te gaan snorkelen. Helaas was de waterstand te hoog en konden we niet naar het koraalrif, maar wel midden op zee snorkelen. Hier was helaas niets meer te zien dan wat rotsen en zand.
Dus al snel tijd om verder te varen met de boot, waar we op de terugweg ineens 2 dolfijnen tegenkwamen, die vlak langs de boot zwommen.
Na een aantal uur waren we weer terug en was het tijd om te eten. Hier stond er alligator op het menu, wat een bekend gerecht is voor de Keywest. Dit waren kleine balletjes die gefrituurd waren en smaakte goed.
Daarna zijn we een stukje gaan rijden om naar een mooi strand te gaan, alleen bleek het door de hoge waterstand niet meer dan een paar meter breed te zijn. Na ongeveer 2 uur zijn we alweer vertrokken, naar een plaats om de zonsondergang te bekijken, een van de bekendste dingen in de Keywest. En jaa deze was heel mooi om te zien.
Vervolgens kon helaas de tocht terug naar school alweer beginnen.
Liefs