Lincoln Road, Espanola Way & Hollywood Beach - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Vera Helm - WaarBenJij.nu Lincoln Road, Espanola Way & Hollywood Beach - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Vera Helm - WaarBenJij.nu

Lincoln Road, Espanola Way & Hollywood Beach

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

07 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Miami Beach

Hier weer een update vanuit Miami. Gisteren precies 4 weken geleden stond ik nog met een koffers op Schiphol om naar Miami te gaan en aan dit avontuur te beginnen.
Op maandag begonnen we in de ochtend met school, vervolgens wat gegeten in Lincoln Road, om nog even bij te komen op het strand, want de eerste schooldag van de week is natuurlijk altijd weer vermoeiend.
Op dinsdag heb ik in de ochtend lekker rustig aangedaan, even op het strand gelegen en in de middag weer naar school. 's avonds hebben we ons op school vermaakt en was het zo gezellig dat het ineens alweer 1.00 uur 's nachts was, tijd om te slapen.
Op woensdag weer in de ochtend school, in de middag lekker geluncht in Lincoln Road en vervolgens nog naar wat winkels geweest.
In de avond stond er een openluchtfilm op de planning, hier wordt een film uitgezonden op de muur, maar helaas regende het heel hard, waardoor binnen een half uur de goten overliepen en heel de straat vol water.
Op donderdag weer lekker uitgeslapen, wat gegeten en alweer tijd voor school. Het 2e uur gingen we cultureel doen door 2 museums te bezoeken, Het Bass Museum of Art en het Colour Museum (wat niet veel meer was dan een galerij).
Op vrijdag nog even een ochtendje school, waarna het alweer weekend was. In de middag zijn we met een aantal gaan shoppen, een stukje verderop met de bus zit een heel leuk winkeltje met allemaal leuke jurkjes voor weinig. In de avond hebben we wat gedronken in Espanola Way, een straat met allemaal restaurantjes en cafés, voornamelijk Spaanse, Italiaanse en Cubaanse. Een Italiaans klasgenootje wist daar een hele leuke Italiaanse bar, waar we echt moesten gaan kijken.
Op zaterdag vervolgens lekker uitgeslapen, gebruncht en door naar het strand. In de avond lekker sushi gegeten, bij een van de vele sushirestaurantjes, die zitten namelijk op elke hoek van de straat.
Vervolgens de avond afgesloten op het strand.
Op zondag was het weer tijd om Miami te verkennen, uitslapen zat er niet in, want om 10.00 uur 's ochtends mochten we klaarstaan om naar Hollywood Beach te gaan. Een heel mooi strand, met allemaal winkels, restaurantjes en barretjes aan de andere kant van Miami. Eerst even een rondje gelopen en ontbeten , vervolgens een uurtje op het strand gelopen want is toch best heet met 32 graden, en daarna met een trolley naar Miami Downtown geweest. Hier een rondje gelopen in een park en vervolgens was het alweer tijd om terug te gaan naar Hollywood Beach. Eerst nog even een ijsje gegeten en een paar winkels gekeken, vervolgens stond de bus om 5.00 uur 's middags weer klaar om naar de campus te gaan.
Het weekend hebben we nog even goed afgesloten met een cocktail in Lincoln Road. En dan is het weekend helaas toch echt weer voorbij, en is het weer tijd voor een nieuwe schoolweek.
Liefs