It's halloween - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Vera Helm - WaarBenJij.nu It's halloween - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Vera Helm - WaarBenJij.nu

It's halloween

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

04 November 2013 | Verenigde Staten, Miami Beach

Deze week was het dan zover, Halloween! En alles staat hier dan ook in het teken van Halloween. Zo is de school al bijna een maand versierd in halloweenthema, net zoals een aantal restaurants en zelfs een ijssalon.
Op school was er dinsdagavond een Haunted House gemaakt. In de kelder heb je een smalle gang naar de wasruimte, dit was helemaal omgetoverd tot een Haunted House. Hij was heel leuk gemaakt en dan te bedenken dat dit gewoon op school gebeurd.
De dag daarna heb ik in de middag lekker aan het strand gelegen. Op donderdag was het dan eindelijk zover, Halloween. De les stopte zelfs eerder, zodat wij ons helemaal voor konden bereiden. 's Avonds beneden verzameld om naar Lincoln Road te gaan. Iedereen raadt het aan om daar eens Halloween te vieren, dus dat hebben we dan ook gedaan. Hier zijn echt letterlijk duizenden mensen, en op sommige stukken kan je bijna niet lopen, zo druk is het.
Hier is het ook allemaal heel overdreven. Mensen maken foto's van letterlijk iedereen die voorbij loopt en mannen gaan als vrouw verkleedt en lopen zelfs op hakken.
Na een tijdje rondlopen, was het tijd om de avond af te sluiten met cocktails en sushi:)
Op vrijdagmiddag was het eindelijk weer echt lekker strandweer, dus hier ook heerlijk een paar uur gelegen. In de avond was het weer tijd voor de barbecue, dit doen ze eens in de zoveel tijd op vrijdag.
Vervolgens in de avond naar de bioscoop geweest, naar 'Bad Grandpa'. Een hele leuke film, waar we echt om gelachen hebben. En ja Amerikanen lachen echt om alles en heel hard. Voordat de film begint, lachen de eerste al.
Op zaterdag ben ik naar Venetian pool geweest, een van de mooiste natuurlijke zwembaden ter wereld. Dit moesten we natuurlijk zelf gezien hebben nu we in Miami zitten. Na zo'n driekwartier in de taxi zitten kwamen we daar dan aan, en het is echt heel mooi. Heerlijk om de middag door te brengen dus.
Vervolgens zijn we naar Coconutwalk geweest om te eten, dit is een klein winkelcentrum met wat restaurantjes en mooie gevels wat dit winkelcentrum speciaal maakt.
In de avond was het tijd om uit te gaan. Samen met 4 Duitse meisjes ben ik naar 'The Wall'' geweest. Een club vlak bij onze school en zit naast een hotel. De club ziet er echt heel mooi uit, hier hebben we het heel gezellig gehad.
Vervolgens op zondag een relaxdagje gehad, om bij te komen van het weekend. En gelukkig zelfs een uurtje extra om bij te komen, want ook hier is dit weekend de wintertijd ingegaan. Dus zitten we weer op het tijdsverschil van 6 uur.
Liefs