Fietsen, zombiewalk en schaatsen - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Vera Helm - WaarBenJij.nu Fietsen, zombiewalk en schaatsen - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Vera Helm - WaarBenJij.nu

Fietsen, zombiewalk en schaatsen

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

28 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Miami Beach

Het weekend zit er hier alweer bijna op, dus nog even genieten van de laatste uurtjes.
Sinds dinsdag kan ik Miami ook verkennen op de fiets. Er loopt een speciale fietsroute hier door Miami Southbeach. Overal heb je punten waar je een fiets kan pakken, deze fiets kan je voor maximaal 30 minuten meenemen, maar dan kan je hem ook neerzetten en de volgende pakken. En op de fiets ben je toch wel een stukje sneller in de stad en vervolgens was het alweer tijd voor school. In de avond was het weer tijd voor Automatic. Hier hebben we ons weer gezellig een avond vermaakt.
Vervolgens op woensdag na een ochtendje school, een relaxmiddag en avond gehouden. Strandweer was het helaas niet, dus ons maar binnen vermaakt.
Op donderdagochtend weer slecht weer met keiharde regen. Dit zorgde er wel voor dat ik tijd had om met Bob te skypen. Met 13 uur tijdsverschil tussen Miami en Japan is dat toch wel even kijken wanneer dat uitkomt.
Op vrijdag nog even een ochtendje school en toen hadden we alweer weekend. In de avond even naar Lincoln Road geweest en vervolgens op het strand gezeten, waaide toen alleen iets te hard, dus toen verhuisd naar een hotel hier een paar straten verderop, waar iemand een kamer heeft.
Op zaterdag eerst uitgeslapen en in de middag naar Lincoln Road geweest. Omdat het donderdag Halloween is, zijn er dit weekend al allemaal Halloween feestjes.
Voor de avond stond er een zombiewalk op de planning, dus tijd om te shoppen. Vervolgens in de avond met zijn allen opmaken en klaarmaken voor de zombiewalk. Dit was een tocht waarbij je verkleedt moest als zombie en je drie stops maakt bij cafés. We startte aan het begin van Ocean drive, vanaf hier liepen we richting Lincoln Road lopen. De eerste stop was bij Automatic, een bar waar we vaak op dinsdag zijn.
De twee stop was in een cafe met wat pooltafels, hier hebben we even gezeten. En vervolgens besloten zelf verder te gaan.
Op zondag weer lekker uitgeslapen. Het weer was de hele week al niet zo goed, en zo ook vandaag weer geen strandweer, dus tijd voor iets anders, schaatsen! Bij een sportschool hier in de buurt, hebben ze een ijshockey ijsbaan, in het weekend kan je hier tussen bepaalde uren vrij schaatsen. Lange broek en trui aan en op naar de schaatsbaan.
Toch wel een raar idee, schaatsen in Miami.
Zo waren er ook 2 mee die nog nooit geschaatst hadden, 2 uit Venezuela.
Best leuk om mensen voor het eerst op het ijs te zien staan. Bij een ging het wel redelijk goed, de ander moest zijn talent op het ijs nog ontdekken.
Dus dit wordt nog wat meer oefenen, dus nog wat meer schaatsuitjes.
Liefsxx